Vážení zákazníci, do 11.8. máme dovolenou. Další objednávky budeme vyřizovat od 14.8. Na přijaté objednávky (na dobírku), na které nepospícháte, vám dáme slevu 10%. Děkujeme za pochopení.

Sezamová semínka - loupaná

 
 

Loupaná sezamová semínka můžeme jen tak mlsat na chuť a pro naše zdraví, nebo je použít jako ingredienci při pečení, nebo ve studené kuchyni. Jsou zdrojem vitamínů skupiny B, minerálů a omega nenasycených mastných kyselin. Svým vysokým obsahem vápníku, hořčíku a fosforu prospějete konzumací sezamových semínek svým kostem, zubům, nehtům, vlasům, ale i srdci a cévám. Sezam je prostě zdravý.

Dostupnost Skladem
89 Kč    
Kód produktu SEZ1000
Kategorie Semínka
 
 

O sezamových SEMÍNKÁCH

100 G sezamových SEMÍNEK OBSAHUJE:

  • Energie: 2 780 kJ
  • Kalorie: 664,5 kcal
  • Bílkoviny: 22 g
  • Sacharidy (z toho cukry): 12,5 g (0 g)
  • Tuky: 58,5 g

Vitamíny: A, B, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E

Minerální látky: draslík, fosfor, hořčík, mangan, měď, selen, sodík, vápník, zinek, železo

Pozitivní působení: na silné kosti, zuby, nehty, vlasy, srdce a cévy, imunitu, kůži, zdravý metabolismus, zrak

Sezamová semínka a zdraví

  • Mají antidepresivní účinky
  • Napomáhají při hubnutí
  • Napomáhají v období menopauzy
  • Odstraňují plynatost
  • Podporují funkci a detoxikuje játra
  • Podporují obranyschopnost
  • Podporují růst pevných vlasů a nehtů
  • Podporují správné vylučování
  • Podporují správnou činnost srdce
  • Podporují trávení
  • Podporují tvorbu kostní tkáně
  • Pročišťují trávicí systém
  • Působí blahodárně na pokožku
  • Působí jako prevence proti kardiovaskulárním onemocněním
  • Působí jako prevence proti rakovině
  • Působí při léčbě ekzémů a akné
  • Působí při léčbě vysokého cholesterolu v krvi, upravují dlouhodobě správnou hladinu v krvi
  • Upravují vysoký krevní tlak
  • Urychlují metabolismus
  • Zajišťují pevné kosti a klouby
  • Zklidňují nervový systém

RECEPT NA TAHINI - domácí sezamovou pastu

Porce: -, Čas: 35 minut

Ingredience

  • 200 g loupaných sezamových semínek
  • 1 špetka soli, nejlépe mořské
  • 60 ml olivového oleje

Postup

Mělký plech si vyložíme pečícím papírem, rovnoměrně na něj rozprostřeme loupaná sezamová semínka a dáme je do předem vyhřáté trouby na 170 °C. Pečeme je cca 7 minut, pak je vytáhneme, promícháme a dáme zpět na dalších cca 7 minut, aby byly dozlatova. Je potřeba je hlídat, protože sezamová semínka se snadno spálí.

Takto připravená semínka nasypeme do nožového mixeru (mixér s nožovým nástavcem)  a chvíli mixujeme. Čím je mixer výkonnější, tím lépe. Po chvíli postupně přidáváme olivový olej, díky kterému dosáhneme konzistence podobné pastě a podle chuti dosolíme. Tahini nám vydrží v chladu zhruba měsíc a je vynikající například s pečivem, nebo jako ingredience do hummusu z cizrny nebo do lilkové pomazánky baba ganuš.

Hmotnost 1 kg
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.